Obsługa bankowo – księgowa:
– otwarcie rachunku bankowego wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
– prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów;
– prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
– pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego i innych związanych z utrzymaniem nieruchomości;
– pobieranie i windykacja dochodów z pożytków;
– przygotowywanie projektów planu gospodarczego;
– sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty.
Obsługa administracyjna:
– zawieranie umów z dostawcami mediów: wody, ciepła, prądu, gazu;
– zawieranie umów ubezpieczenia budynku;
– negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań;
– dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji;
– przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej;
– prowadzenie korespondencji z właścicielami;
– wyszukiwanie firm świadczących usługi;
– negocjowanie cen i warunków umów;
– nadzór nad prowadzeniem bieżącej konserwacji obiektu;
– wyszukiwanie wykonawców przeprowadzających remonty, modernizacje w budynku;
– negocjacje z wykonawcami;
Obsługa techniczna nieruchomości:
– prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
– zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów i nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie;
– zlecenie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;
– kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
– przygotowywanie planów remontowych;
– nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje – odbiór tych prac;
– wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych.